FILOLOGIA

Filologia AngielskaFilologia GermańskaDla absolwentów nauczycielskich kolegiów językowychStudia PodyplomoweStudia OnlinePołącz Specjalności

Jak  zaplanować bezpieczną przyszłość zawodową?

Zapewni Ci ją świadoma inwestycja we własny rozwój w połączeniu z nowoczesnym wykształceniem humanistycznym. Ważne jest uwzględnienie kompetencji społecznych i  wsparcie ich wiedzą z zakresu języków obcych np. filologii angielskiej czy filologii germańskiej.  Tak właśnie  robimy to w Wyższej Szkole Lingwistycznej. Dodatkowo możesz u nas studiować online!!!

W ramach zajęć studenci filologii nie tylko uczestniczą w zajęciach teoretycznych i praktycznych ale prowadzą także ciekawe badania z zakresu neurolingwistyki.

Język i władza

Tajemnicę wywierania wpływu na człowieka poprzez mowę, język zgłębiali ci wszyscy, którzy dążyli do „objęcia rządów nad duszami” – kapłani, politycy, wojskowi, nauczyciele. W konsekwencji bardzo ważną (o ile nie najważniejszą) funkcją w społeczeństwach minionych lat byli mówcy. Potrafili oni, dzięki swym płomiennym przemowom, spójną i wyrazistą argumentacją, logicznymi argumentami oraz doborem odpowiednich słów-kluczy, porwać tysiące, a nawet miliony słuchaczy.

Wraz z rozwojem nauki, przez cały czas ewoluuje i ta wiedza. Naczelny problem i wyzwanie pozostało prawie niezmienione od wielu setek lat – jak udoskonalić jakość kontaktów z otoczeniem, a przede wszystkim jak mówić do drugiego człowieka, aby w pełni i skutecznie zrealizować zamierzony cel. 

nie CZYTAJ DALEJ

Bardzo pomocna i nieoceniona w tej dziedzinie stała się neurolingwistyka, czyli nauka badająca mechanizmy nerwowe w obrębie ludzkiego mózgu, które kontrolują rozumienie i tworzenie wypowiedzi, a także akwizycję języka.

Neurolingwiści badają zatem fizjologiczne mechanizmy, za pomocą których mózg przetwarza informacje związane z językiem. Okazuje się, że pewne słowa (prócz swojej funkcji i treści informacyjnej) uruchamiają określone stany emocjonalne człowieka. Takim słowem jest chociażby bardzo znane przez nas NIE. Ile razy spotkaliśmy się z nim w różnych sytuacjach i co owo NIE tak naprawdę dla nas znaczy? Nie denerwuj mnie, nie rób tego, nie kupuj – te zaprzeczenia są dla nas oczywiste, ale czy do końca? Na przykład polecenie „nie myśl o tym!” – nieświadomy niczego umysł (jak dziecko), aby zrozumieć komunikat przywołuje „myśl o tym czymś”, a dopiero w drugiej kolejności stara się ją zneutralizować. Nie wyobrażaj sobie teraz soczystego smaku cytryny! Interesujące jest fakt, iż polecenia z użyciem partykuły przeczącej NIE a dotyczące tych czynności, które wykonuje nasz umysł jak: myślenie, martwienie, uświadamianie sobie, zastanawianie się czy wyobrażanie są nagminnie przez nas stosowane.

Jednak okazuje się, że takie sugestie jak: nie MARTW SIĘ, nie WYOBRAŻAJ SOBIE odbywają długą i krętą drogę zanim rzeczywiście (o ile w ogóle) odbiorca komunikatu przejmie naszą prawdziwą intencje, tego co chcieliśmy powiedzieć. Jaki jest zatem rezultat owego polecenia? – nad tym zagadnieniem i problemem równocześnie pracują studenci Wyższej Szkoły Lingwistycznej w Częstochowie. Poprzez swoje eksperymenty starają się dowiedzieć jak rozmawiać i jak formułować swoje myśli, a to wszystko w oparciu o najnowsze badania i odkrycia w zakresie komunikacji społecznej.

WSL w Częstochowie to jedna z nielicznych uczelni w Polsce, która zajmuje się tak ważnymi problemami w komunikacji werbalnej, dając jednocześnie absolwentom praktyczną umiejętność posługiwania się językiem w perfekcyjny sposób. Umiejętność ta już teraz jest niezbędna i w życiu prywatnym, i w zawodowym.