Matematyczna gra dla przedszkolaków

3 lutego 2020 w Miejskim Przedszkolu nr 25 w Rudzie Śląskiej na zajęciach z przedszkolakami zagrałam w grę matematyczną, którą stworzyłam w ramach przedmiotu edukacja matematyczna z metodyką na WSL. Dzieci były bardzo zaangażowane i z ogromnym skupieniem słuchały opowiadania, aktywnie uczestnicząc w moich zajęciach.

 

 

Założenie gry:

 

Gra „Kundelek i jego przyjaciele” jest wielofunkcyjna i może być stworzona przez nauczyciela, ale również przez same dzieci. Elementy gry są proste, ale mogą być modyfikowane na wiele sposobów. Gra pozwala na kreatywne myślenie dziecka, ale również pozwala nauczycielowi na modyfikację i dostosowanie jej do różnego poziomu wiedzy i umiejętności uczniów od zdolnych do mających trudności w uczeniu, może być wykorzystana na zajęciach kompensacyjno-wyrównawczych.

Należy podkreślić, że gra zawiera zintegrowane elementy edukacji

HISTORYJKA DO GRY autor : Anna Nowak

Za górami, za lasami żył Kundelek z kolegami.

Świata ciekawi byli i w długą podróż wyruszyli ( START).

A że podróż bardzo długa to pogoda raz chlapa, raz deszczu struga, więc na polu nr 3 spotka cię wiatr i deszczyk w mig.

Pole nr 3 Musisz przeczekać pogodę złą i tracisz kolejkę swą.

Pole nr 5 I po deszczu nasz Kundelek i jego przyjaciele na polu nr 5 wciąż w kałuży bawią się, więc osuszyć musi się i trzy pola cofasz się.

Pole nr 7 Nie są mokrzy, lecz radośni. Marzyć im się zachciało kostki im brakowało, bo w brzuszkach pusto było, więc smutno im się w jednej chwili zrobiło. ( Przesuwasz się o jedno pole do przodu). Poszli do sowy mądrej Pole nr 8 , bo ona im poradzi, gdzie dobrzy ludzie mieszkają i jedzenie im dają. Porada sowy kilka minut trwa , więc przesuwasz się do przodu o pola dwa.

Podczas tej drogi Kundelkowi i przyjacielowi rozjechały się nogi, więc szybko przeskoczył na barana rogi ( Pole nr 10), który nie zdążył do mamy na pierogi. Baran przeskoczył przez kładkę i odstawił Kundelka ( i przyjaciela) na rabatkę. Przesuwasz się o trzy pola do przodu.

Tam chłopczyk i dziewczynka byli i Kundelka ( przyjaciół) nakarmili. Do domu zabrali i ciepłego mleka dali. W domu kocur był zły – Pole nr 15 i przegonił kundelki w mig. Cofasz się o 1 pole. Aby wrócić do gry wymagana liczba oczek to trzy. Lecz one ciekawe świata były i do lasu powróciły. Tam lisa Chytruska poznały i na nieszczęście mu zaufały ( Pole nr 18). Chytrus chciwy był i kosteczki zabrał im, które od chłopca dostali bo fajnie szczekali. Wracasz do domku po kosteczki- pole nr 13. Nagle słyszą „coś”, bo woła je ktoś, że dostaną pyszną kość (Pole nr 19). Gracz musi wyrzucić liczbę oczek, aby trafić do domu-psiej budy. Koniec gry.

 

 

Anna Nowak

Członek Studenckiego Koła Praktyków WSL Pomagam